آش تویگار، یک غذای بسیار خاص از ترکیه!

به گزارش مجله پریها، آش تویگار یکی از آش های خوشمزه و سنتی ترکیه است که طعم و عطر آن بسیار عالی و بی نظیر است و خیلی راحت و سریع درست می گردد، این آش خوش طعم و لذیذ را می توانید به عنوان یک میان وعده مقوی و سالم و ساده آماده و تهیه کنید.

آش تویگار، یک غذای بسیار خاص از ترکیه!

مواد لازم برای 4 نفر

پیاز خرد شده2 عدد

نخود50 گرم

گندم پوست کنده100 گرم

آرد سفید2 قاشق غذا خوری

ماست1 و نیم لیوان

نعناع خشک1 قاشق غذا خوری

فلفل قرمز1 قاشق مربا خوری

آب گوشت یا عصاره گوشت2 لیوان - به میزان لازم

طرز تهیه آش تویگار

مرحله 1: تفت دادن پیاز

ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید و در یک تابه میزانی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ گردد و بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند و سپس میزانی از پیاز داغ را بردارید و برای تزئین روی آش کنار بگذارید.

مرحله 2: آماده سازی نخود

بعد نخودها که از شب قبل خیس نموده اید تا نفخ آن ها از بین برود و زمان پخت زودتر بپزند، را آبکش کنید و بعد در یک قابلمه میزانی آب بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید و نخودها را در آن بریزید و اجازه دهید تا خوب بپزند و نرم شوند.

مرحله 3: پخت گندم با آب گوشت

سپس گندم را که از شب قبل خیس نموده اید تا نفخ آن گرفته گردد همراه با میزانی آب گوشت و کمی هم آب روی پیاز سرخ شده بریزید و بگذارید تا آب آغاز به جوشیدن کند و بعد حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا خوب بپزد.

مرحله 4: اضافه کردن نخود پخته

بعد نخودها را که پخته بودید به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید تا گندم ها خوب بپزند، سپس آرد را در یک ظرف بریزید و ماست را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند و بعد کمی هم نمک روی آن ها بریزید.

مرحله 5: اضافه کردن مخلوط ماست و آرد

سپس ترکیب ماست و آرد را روی مخلوط مواد آش بریزید و هم بزنید و اجازه دهید تا آش به جوش آید، وقتی آش آغاز به جوشیدن کرد ده دقیقه زمان دهید تا آش جا بیفتد، بعد از این زمان اگر آش سفت شده بود به آن میزانی آب جوش اضافه کنید.

مرحله 6: پخت نهایی آش

بعد آش را به هم بزنید و وقتی که همه مواد با هم خوب پخته شدند از روی حرارت بردارید، سپس یک پیاز را نگینی یا خلالی خرد کنید و در یک تابه میزانی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ گردد و بعد پیازها را در آن تفت دهید.

مرحله 7: اضافه کردن نعناع و فلفل

وقتی پیازها سبک و طلایی شدند میزانی نعناع خشک و پودر فلفل قرمز به آن اضافه کنید و تفت دهید و از روی حرارت بردارید، بعد میزانی آش را در ظرف مناسب بکشید و با ترکیب پیاز و نعناع داغ و فلفل قرمز روی آن را تزئین کنید.

مرحله 8: تزئین و سرو آش تویگا

این آش باید میزانی تند باشد، ولی با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می توانید میزان فلفل قرمز را کمتر و یا بیشتر بهره ببرید، بعد آش تویگا را به عنوان یک میان وعده مناسب و ساده و پرخاصیت همراه با نان تازه و ترشی و انواع دورچین سرو کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 آذر 1402 بروزرسانی: 11 آذر 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4889

به "آش تویگار، یک غذای بسیار خاص از ترکیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آش تویگار، یک غذای بسیار خاص از ترکیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید